Dread in the mountain - Reisverslag uit Lanjarón, Spanje van Rick Deuren - WaarBenJij.nu Dread in the mountain - Reisverslag uit Lanjarón, Spanje van Rick Deuren - WaarBenJij.nu

Dread in the mountain

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Rick

14 Oktober 2014 | Spanje, Lanjarón

Ik zit aan de ontbijttafel met een kop thee; munt, met een flinke schep honing! Ik ben rond 9 uur opgestaan en zoals elke ochtend, voor de laatste 3/4 weken, is de ketel op het vuur zetten het allereerste wat ik doe! Na mijn thee eet ik meestal een kom muesli met yoghurt en fruit (versgeplukte bramen of aardbeien) en doe ik wat sretch-oefeningen om mijn lichaam rustig wakker te laten worden.

Het heeft vannacht flink geregend en er waait een stevige, koude wind! Ik zit dan ook voor het eerst met twee shirts met lange mouwen aan te ontbijten. Herfst is onderweg!!

Gelukkig ben ik al begonnen met hout hakken! ik probeer sinds vorige week iedere dag ten minste één blok te splijten, op die manier is het geen pijnlijke, vervelende klus en groeit onze houtstapel langzaam maar zeker (met de nadruk op langzaam). Verder hebben we de afgelopen week de 'cortijo' (het stenen huisje) een kleine restauratie-beurt gegeven en alle gaten tussen de stenen opgevuld met klei; die we zelf afgraven, zeven en mixen met zand en water. Het huisje bestaat grotendeels uit natuurlijke materialen en de meeste zijn in de buurt te vinden, wat het 'klussen' nog leuker maakt! De volgende klus in onze denkbeeldige agenda is het houten huisje een schilderbeurt geven en dan zijn we zo goed als "winter proof".
Tussen alle bedrijvigheid door doen we het vooral nog steeds heel rustig aan!

Ook speel ik de laatste weken heel veel gitaar. Er zijn nogal wat regenachtige dagen geweest en dit is voor mij het ideale excuus om me binnen op te sluiten met mijn jointje en mijn gitaar.. Heerlijk om zo veel met muziek bezig te zijn!


"We zorgen het beste voor de toekomst door voor het heden te zorgen."
- John Kabat-Zinn -


  • 14 Oktober 2014 - 16:55

    Mam:

    Mooi beeldend verhaal weer lieffie!! Je hebt het wel zwaar denk ;-) Geniet maar lekker!! Life is too short to worry about the little things ; enjoy what you have today, not what you might get tomorrow. Loveyou xxxxx

  • 19 Oktober 2014 - 16:48

    Ieke:

    Wat lief dat je alvast aan me denkt met houthakken! Haha neehoor, als ijzertijdvrouw kan ik nu ook m'n eigen hout wel hakken :P Maar leuke klussen doen jullie! En ook wel fijn dat dat gedaan is als het nu al koud aan het worden is. Gelukkig heb je binnen ook wat te doen, lekker muziekjes maken :) Zo komt je Dread in the Mountain album er wel zolang je in de bergen zit :) Ik wil alles als eerste horen hè :P Na je grootste fan Roomsoes dan...
    xxxxxxxxxxx <3

  • 22 Oktober 2014 - 16:36

    De Deurtjes:

    Hey Rick.

    Wat fijn om weer wat van je te lezen, ik ging al denken; waar blijft het volgende verhaal!
    Want als je eventueel geen album kan uitbrengen dan misschien een boek?
    Het verhalen schrijven gaat je ook goed af.
    Fijn dat je het daar goed naar je zin heb.
    En dat je ook nog voor ons een mooi vakantiehuisje hebt gevonden, en jij dan wel onze tuinman wil en kan zijn, dat is toch fantastisch, nu alleen nog de centen, we hebben nog steeds de staatsloterij niet gewonnen, maar mocht dit gebeuren, dan geven wij jou direct de opdracht om een schattig spaans huuske te zoeken!
    Geniet van alles wat er op je pad komt lieverd.
    Liefs de deurtjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

La vida en la Alpujarra

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1241
Totaal aantal bezoekers 2882

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 01 Februari 2015

La vida en las Alpujarras

Landen bezocht: