De eerste weken - Reisverslag uit Lanjarón, Spanje van Rick Deuren - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Lanjarón, Spanje van Rick Deuren - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Rick

18 September 2014 | Spanje, Lanjarón


Het is alweer bijna twee weken geleden dat ik, met een dubbel gevoel, in het vliegtuig stapte. Weg van huis. Weg van thuis; de mensen van wie ik hou! Het is de liefde waar ik door omringt werd die mij het gevoel gaf thuis te zijn! En veel meer nog dan mijn vliegangst, maakte het besef dat ik hiervan wegliep mijn stappen onzeker toen ik me richting het vliegtuig bewoog.

Maar toen ik, na een lange dag en een warm onthaal, samen met Jasper en Steph de berg opreed voelde ik me al snel weer wat beter. Al de geuren en kleuren van de berg voelde vertrouwd aan en in mijn poging om dit alles zo goed mogelijk in me op te nemen verloor ik al snel alle spanning van die dag, die inmiddels ook op haar eind liep. Ik slaap al sinds mijn komst in "La Casita de Madera" (het houten huisje), waar ik vooral die eerste nacht als een baby heb geslapen. Ik heb, vlak voordat ik naar Nederland vertrok, nog meegeholpen aan de bouw van het huisje, wat het extra leuk maakt om er te slapen! En er wakker worden is nog veel leuker, want het uitzicht is er, zeker in de vroege ochtend, echt adembenemend!

Ontdanks het feit dat ik nog vaak aan "thuis" denk en al mijn vrienden, mijn familie en mijn Liefie erg mis, doet het me goed om weer dichter bij de natuur te zijn! Het ongeforceerde karakter van de Spaanse cultuur en het meer natuurlijke tempo van 't leven hier, hoog in de bergen, spreken mij aan alsof ik een oude bekende ben. Ik vind het heerlijk om op het heetst van de dag, na een uitgebreide lunch een "siesta" in te kunnen lassen.

Ik begin na bijna twee weken ook eindelijk een beetje mijn draai te vinden en, "poco en poco", structuur in mijn dagen aan te brengen! Het is, na ruim een maand in Nederland te zijn geweest, toch weer een hele omslag en ook de omgang met Tim was in het begin natuurlijk een beetje onwenning. We zijn vandaag voor het eerst naar de markt in Orgiva geweest en hebben hier groente en fruit voor de komende week ingeslagen, was een hele chille dag! Mijn spaans is nog niet echt om over op te scheppen, maar op de markt kom ik al aardig uit de voeten. Gelukkig groeit er ook heel veel lekkers in "eigen" tuin, zo hebben we gratis uien, tomaten, aardappels, aardbeien en vijgen.

De verantwoordelijkheid die we dragen door op iemands anders' land te passen, begint ook steeds minder zwaar aan te voelen naarmate we het land beter leren kennen. Steeds meer dingen gaan vanzelf. En Moeder Natuur streelt mijn ziel! Zelden hoor ik geluiden die mij herrinneren aan een door mensen ontworpen wereld, al is het geklingel van koebellen, van de dieren van onze onderbuurman, nog steeds een twijfelgeval. Het zijn de insecten die, in deze tijd van het jaar, met hun eeuwige gezoem de boventoon voeren, begeleid door het gefluit en gekras van vogels. Jasper en Steph hebben een verrekijker en een vogelboekje achtergelaten en ik heb er een nieuwe hobby bij; vogelspotten. haha We hebben al een handjevol vogels kunnen identificeren, zoals de 'Hop' en de ''boomvalk' die bijna elke ochtend in één van de kastanjebomen van onze buren zit! Er vlogen ons ook al meerdere malen zwermen bijeneters over het hoofd en wespendieven die, net als ik, alweer naar het zuiden afzakken om te overwinteren.

Ik doe niets liever dan gewoon buiten zijn en om me heen kijken, observeren. Voelen hoe ik onderdeel ben van al het moois dat mij omringd! Albert Einstein zei; "Kijk diep in de natuur en je zult alles beter begrijpen".

<3

  • 19 September 2014 - 14:54

    Liefie:

    <3

    Mooie geschreven liefie! Superfijn al die omschrijvingen, geeft een mooi beeld van waar je je in bevind. Blijven genieten schatje! Geen tijd zal verloren tijd zijn voordat ik langskom en we samen kunnen genieten :)

    Kus!

  • 19 September 2014 - 19:20

    Mam:

    Wat een mooi verhaal Rick....krijg er hele vredige beelden bij!! Super om te lezen hoe je geniet en hoe je je toch weer "thuis" voelt zo ver van huis!! Luvjoe xxxxx

  • 20 September 2014 - 10:12

    Carla:

    Mooi geschreven leuk om te lezen!!
    Geniet er maar weer van!! X

  • 20 September 2014 - 13:18

    Rita:

    He Rick!!!! Dat is leuk dat we je nu een beetje kunnen volgen!!! Super om te lezen hoe je weer aan het genieten bent! Dat dubbele gevoel is ook goed te begrijpen...je vader en moeder missen is al heel wat maar Ieke missen maakt het nog weer moeilijker he! Maar.....time flies....voor je het weet zit ze weer naast je en genieten jullie samen van al het moois om je heen!!!! Dikke kus xxxxx

  • 20 September 2014 - 22:07

    Ronald,a3,Raymond:

    Hoi Rick.
    Leuk om op deze manier contact met je te houden.
    Mooi verhaal en foto's!
    Geniet ervan!
    Liefs van de Deurtjes

  • 21 September 2014 - 10:19

    Lydia:

    Leuk Rick om mee te lezen in al je belevenissen. Klinkt heel mooi en vredig en je voelt je daar in ieder geval heel senang.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

La vida en la Alpujarra

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 2887

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 01 Februari 2015

La vida en las Alpujarras

Landen bezocht: